ISO/IEC 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Nedir?

ISO 20000, ISO (Uluslararası Standardizasyon Örgütü) ve IEC (Uluslararası Elektroteknik Komisyonu) tarafından Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi (BTHY) konusunda hazırlanmış uluslararası bir standarttır. ISO 20000 standardı, daha etkili BT hizmetleri sunulmasına yardımcı olmak için tasarlanan bir dizi yönetim sürecini tanımlamaktadır. ISO 20000, kuruluşunuzun Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi’ni yönetmenizi kolaylaştıran bir metodoloji ve çerçeve sunarken kuruluşunuzun en iyi uygulamaları takip etmesine de imkan tanıyan bir yapıdadır. Standart gerekliliklerinin yerine getirilmesi sayesinde kuruluşlar sunmakta oldukları Bilgi Teknolojileri Hizmetlerinin gelişimine imkan tanıyacak en iyi uygulamaları da gerçekleştirebilmektedirler. ISO 20000, küçük, orta ya da büyük ölçekli her türlü işletmeye uygun olarak geliştirilmiş bir standarttır.

ISO 20000 Standardı Hangi Kuruluşlar İçin Daha Önemlidir?

     - Bilgi Teknolojileri hizmetlerini dışarıdan temin eden kuruluşlar,

     - Bilgi Teknolojileri hizmetlerinin verimini artırmak ve buna bağlı olarak da Bilgi Teknolojileri giderlerini azaltmak isteyen kuruluşlar,

     - Bilgi Teknolojileri yönetim sistemlerinin kalitesini yükseltmek isteyen Bilgi Teknolojileri hizmet sağlayıcıları,

     - Ulusal ve uluslararası müşterilerine vermiş vermiş oldukları Bilgi Teknolojileri hizmetlerine ilişkin güvence sunmak isteyen Bilgi Teknolojileri hizmet sağlayıcıları.

ISO 20000 BTHY Sisteminin Faydaları Nelerdir?

     - Kuruluşunuzca yürütülen Bilgi Teknolojisi hizmetlerinizin sürdürülebilir, yönetilebilir ve kontrol edilebilir olduğunu güvence altına almanıza yardımcı olur,

     - Kuruluş personelinize, yöneticilerinize, müşterilerinize vb. sunmakta oldugunuz Bilgi Teknolojileri hizmetlerinizin kalitesini artırmanızı sağlar,

     - Kuruluşunuzca yürütülen Bilgi Teknolojileri hizmetlerinizdeki olası kesintilerde tepki sürelerinizi kısaltır,

     - Kuruluşunuzda sürekli iyileştirme kültürünü oluşturmanıza yardımcı olur,

     - Kuruluş olarak sunmuş olduğunuz hizmetlerden faydalanan tüm tarafların (personel, kamu kurumları, özel kuruluşlar, vb.) memnuniyetlerinin artmasını sağlar,

     - Kuruluş hizmetlerinizin sunumunda süreklilik sağlar.

ISO 20000 ve ITIL’ın Farkı Nedir?

ISO 20000 ve ITIL arasındaki temel fark, ISO 20000'in kuruluşunuza bir metodoloji ve çerçeve sunarken, ITIL’ın ise tüm BT süreçlerinin nasıl yönetileceğine dair ayrıntıları sunmasıdır. Bir diğer ifadeyle ISO 20000 neyin yapılması gerektiğini tanımlarken, ITIL ise bunların nasıl yapılacağını tanımlamaktadır. ISO 20000, ITIL'den bağımsız olarak uygulanabilmekle birlikte, ISO 20000 ve ITIL birarada uygulanabilmektedirler.

ITIL, bir standardın aksine, BT hizmetlerinizi işinizin daha geniş ihtiyaçları ile uyumlu hale getirmeye odaklanan en iyi uygulamaların pratik bir çerçevesidir. Bir kuruluş olarak, ITIL konusunda belgelendirilmek mümkün değildir, bununla birlikte ISO 20000, ITIL'in temel prensiplerine dayanmakta ve belgelendirme kuruluşlarınca belgelendirilebilmektedir.

* ISO/IEC 20000-1 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Belgesi almak için lütfen Başvuru Formumuzu doldurunuz veya bbs@bbsas.com.tr e-mail adresimiz ve 0 (312) 285 81 23 irtibat numaramızdan bizimle irtibata geçiniz.

Hemen Soru Sor

Sorular en kısa sürede size sms veya email yolu ile cevaplandırılır. (Kayıtlarda verilen Gsm Numaraları Gizli Tutulmaktadır.)